HEDEF SIRA NO

İLGİLİ STRATEJİK HEDEF

2022 YILI BİRİM HEDEFLERİ

HEDEFE YÖNELİK RİSKLER

AÇIKLAMA

1 H.1.1.* H1: Tüm bölümleri akredite edilen turizm fakültesinin bölümlerinin akreditasyonunun sürekli hale getirilmesi.
  1. Fakültedeki programların yeterli talep görmemesi doğrultusunda YÖK tarafından kapatılabilmesi,
  2. Akreditasyon sürecinin gerektirdiği alt yapı, üst yapı ve mali yük,
  3. Birim çalışanlarının akreditasyon standartlarına uyum sağlanmasında ve sürdürülebilirliğinde gösterebileceği direnç,
  4. Yeni akreditasyon ölçüt ve kriterlerine uyum sürecinin zaman alması,
  5. Akreditasyon ölçüt ve kriterlerine ulaşmada ve ilgili kriterlerin değerlendirilmesinde karşılaşılan zorluklar.
Üniversite yönetiminin akreditasyon konusundaki teşvik edici yaklaşımı ve bütçe desteği sayesinde programlarımızın akreditasyonunun sürdürülebilirliği için çalışmalar devam etmektedir. Gastronomi ve Mutfak Sanatları, Turizm İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Normal Öğretim Programlarımız TURAK tarafından yapılan ara ziyaretle değerlendirme sonucunda tam akredite (2+3 yıl) edilmiştir. İlgili hedefe ulaşılmıştır.
2 H.1.1.* H2: 2021 yılı sonuna kadar üç bölümün akran değerlendirilmesinin tamamlanması
  1. Akran değerlendirme sürecinin gerektirdiği mali yük,
  2. Koronavirüs salgını nedeniyle gerçekleşebilecek kısıtlamalar doğrultusunda akran değerlendirilmesinin belirtilen zaman diliminde ve gerektiği şekilde yapılamaması.
2022 Kasım ayı itibarıyla birimdeki üç bölümün de akran değerlendirme süreci tamamlanmıştır.

İlgili hedefe ulaşılmıştır.

3 H.1.1.* H3: Turizm Fakültesi öğrencilerinin 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı sonuna kadar A2 seviyesinde İngilizce öğrenmelerinin sağlanması
  1. Sunulan eğitim içeriği ile planlanan dönemde hedeflenen dil seviyesine ulaşılamaması,
  2. İngilizce seviye belirleme sınavında kullanılan ölçme aracından istenilen verimin alınamaması ve uluslararası geçerliliğinin sağlanamaması,
  3. İngilizce seviye belirleme sınavı sürecinin profesyonel bir firmadan hizmet alımı durumunda ortaya çıkacak mali yük.
Öğrencilerin A2 düzeyinde İngilizce dil seviyelerini tespit edebilmek amacıyla Bölüm Yabancı Dil Komisyonları oluşturularak İngilizce Seviye Tespit Sınavı hazırlanması kararı alınmıştır.

İlgili seviye tespit sınavının uluslararası geçerliliğini sağlamak amacıyla üniversitemiz Yabancı Diller YO ile işbirliği yapılması amaçlanmaktadır. İlgili hedefe 2023 yılı sonunda ulaşılması beklenmektedir.

4 H.1.2.* H4: Fakülte akademik personeline yönelik eğiticilerin eğitimi programlarının sistematik olarak her yarıyıl sürdürülmesi.
  1. Eğitim hizmeti alınan programlarda görevli eğiticilerin iş yoğunluğu sebebiyle eğitimlerin aksaması,
  2. Fakültede görev yapan akademik personelin eğiticilerin eğitimi programlarına katılmada isteksiz olması.
2021 yılı içerisinde Eğiticilerin Eğitimi kapsamında iki etkinlik gerçekleştirilmiştir. Birim bünyesinde gerçekleştirilen eğitimlerin yanı sıra 2022 yılında üniversitemiz tarafından Uzaktan Öğretim Öğrenme Yönetim Sistemi (ALMS) üzerinden düzenlenen eğitim programlarına tüm akademik personelimiz katılım sağlamışlardır.

İlgili hedefe ulaşılmıştır.

5 H.1.4.* H5: Öğrencilerin mesleki gelişim ve kariyerlerine yönelik her yarıyıl en az 5 eğitsel etkinlik düzenlenmesi
  1. Koronavirüs salgını nedeniyle etkinliklerin büyük çoğunluğunun fiziksel mekânlar yerine çevrimiçi ortamlarda düzenlenmesi ve bu sebeple beklenen verimin alınamaması,
  2. Gerçekleştirilecek etkinliklerin getireceği mali yük.
2021-2022 Eğitim Öğretim Yılında 15 farklı etkinlik gerçekleştirilmiştir.

İlgili hedefe ulaşılmıştır.

6 H.2.1.* H6: Turizm Fakültesi bünyesinde her yıl en az 3 makalenin SCOPUS/ESCI endekslerinde taranan dergilerde yayınlanmak üzere kabul edilmesi
  1. Fakültede görev yapan akademik personele hedeflenen yayınlar için yeteri kadar teşvik sağlanamaması,
  2. Akademik personel üzerindeki iş yükünün fazla olması,
  3. İlgili endekslerde taranan dergilerde hakem süreçlerindeki aksaklıklar nedeniyle belirtilen dönemde makalelerin yayına kabul sürecinin aksaması.
2022 yılında fakülte akademik personelimizin hazırlamış oldukları 1 SCOPUS/ESCI, 1 SSCI makale yayına kabul almıştır. İlgili dergiler herhangi bir ücret talep etmediğinden mali teşvik ile ilgili herhangi bir kaygı yaşanmamıştır.

İlgili hedefe ulaşılamamıştır.

7 H.2.3.* H7: Turizm Fakültesi öğrencilerinin en az %50’sinin girişimcilik eğitimi katılım belgesine sahip olmasının sağlanması
  1. Öğrencilerin girişimcilik eğitimi katılım belgesine sahip olma konusunda isteksiz olması,
  2. Öğrencilerin girişimcilik eğitimi katılım belgesi alma konusunda yeterli düzeyde motive edilememesi,
  3. Mevcut çevrimiçi eğitim ve sınav sisteminde değişiklik yapılma ihtimali.
Üniversitemiz Girişimcilik ve Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi aracılığıyla ilgili sertifikanın öğrencilere kazandırılması amacıyla bilgilendirmeler yapılmaktadır. 2020 yılından önce YÖK ve KOSGEB arasındaki protokol doğrultusunda üniversitelerde 72 saatlik Girişimcilik Eğitimi almak, ilgili belgenin alınmasını mümkün kılarken 2020 yılından itibaren KOSGEB girişimcilik eğitimlerini çevrimiçi sistem üzerinden yapmayı ve yürütmeyi benimsediğinden, Girişimcilik dersi fakültede yürütülmekle birlikte, katılım belgesi alınması hususunda öğrencilere ilgili ders içerisinde yönlendirmeler yapılmaktadır.

İlgili hedefe henüz ulaşılamamıştır.

8 H.4.4.* H8: Turizm Rehberliği Bölümü eğitim kalitesinin artırılması için bölüm öğrencilerine Sanal Gerçeklik Laboratuvarı oluşturulması
  1. Proje bütçesinin laboratuvar oluşturma sürecindeki satın alma paritelerini karşılamaması,
  2. Hizmet alım sürecinde yeterli sayıda alanında uzman firma bulunamaması,
  3. Laboratuvar oluşturma sürecinde uygun fiziksel mekân oluşturamama riski.
İlgili projenin üniversitemiz Mühendislik Fakültesi yürütücülüğünde gerçekleştirilmesi planlanmıştır. Mühendislik fakültesi ile ortak sanal laboratuvar oluşturulması kararlaştırılmıştır. Ancak proje kabul almadığından ilgili hedef gerçekleşmemiştir.

İlgili hedefe ulaşılamamıştır.

9

 

H.4.4.* H9: Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü öğrencilerinin sektöre daha iyi hazırlanması amacıyla pastacılık ve alakart uygulama mutfağının oluşturulması
  1. Cumhurbaşkanlığı tasarruf tedbirlerinin projenin uygulanması sürecinde gecikmelere neden olması,
  2. Mutfağın oluşturulması sürecinde kurum dışı paydaşlardan destek alınamaması.
İlgili hedefin gerçekleşmesi için fakültemizde Z-17 nolu sınıfımız Pastacılık Uygulama Mutfağı olarak planlanmıştır. Bununla birlikte, Vestel firmasıyla üniversitemiz arasında imzalanan protokol doğrultusunda Duyusal Analiz Laboratuvarı kurulmuş ve Vestel firması tarafından Pişirme Fırınları fakültemize hibe edilmiştir.

İlgili hedefe ulaşılmıştır.

→ Hedefe Ulaşıldı → Hedef Sürüyor → Hedefe Ulaşılamadı
23 Mart 2023, Perşembe 233 kez görüntülendi