Turizm Rehberliği Bölümünde kalite süreçleri YÖKAK’ın yükseköğretimde kalite süreçleri çerçevesinde belirlemiş olduğu “Liderlik, Yönetişim ve Kalite”, “Eğitim-Öğretim”, “Araştırma-Geliştirme” ve “Toplumsal Katkı” başlıklarında koordine edilmektedir. Bu kapsamda her bir alandan sorumlu akademik personel belirlenmiştir. İlgili alanlarda koordine edilen eylemler, PUKÖ çevrimlerinin işletilmesini esas almaktadır.

Turizm Rehberliği Bölümünün 30 Nisan 2024 tarihli kararı doğrultusunda, bölüm kalite güvence sistemi alt alanlarına ilişkin sorumluluk alanları ve görevlendirmeler aşağıdaki gibi belirlenmiştir:

KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ ALT ALANI Görevli Öğretim Elemanları
A. LİDERLİK, YÖNETİŞİM VE KALİTE

A.1. Liderlik ve Kalite

A.1.1. Yönetişim modeli ve idari yapı

A.1.2. Liderlik

A.1.3. Kurumsal dönüşüm kapasitesi

A.1.4. İç kalite güvencesi mekanizmaları

A.1.5. Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik

A.2. Misyon ve Stratejik Amaçlar

A.2.1. Misyon, vizyon ve politikalar

A.2.2. Stratejik amaç ve hedefler

A.2.3. Performans yönetimi

A.3. Yönetim Sistemleri

A.3.1. Bilgi yönetim sistemi

A.3.2. İnsan kaynakları yönetimi

A.3.3. Finansal yönetim

A.3.4. Süreç yönetimi

A.4. Paydaş Katılımı

A.4.1. İç ve dış paydaş katılımı

A.4.2. Öğrenci geri bildirimleri

A.4.3. Mezun ilişkileri yönetimi

  • Prof. Dr. Elbeyi PELİT
  • Dr. Öğr. Üyesi Engin AYTEKİN
A.5. Uluslararasılaşma

A.5.1. Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi

A.5.2. Uluslararasılaşma kaynakları

A.5.3. Uluslararasılaşma performansı

  • Dr. Öğr. Üyesi Ali KABAKULAK
  • Dr. Öğr. Üyesi Bircan ERGÜN
  • Dr. Öğr. Üyesi Engin AYTEKİN
  • Dr. Öğr. Üyesi Hidayet KIŞLALI
B. EĞİTİM VE ÖĞRETİM

B.1. Program Tasarımı, Değerlendirmesi ve Güncellenmesi

B.1.1. Programların tasarımı ve onayı

B.1.2. Programın ders dağılım dengesi

B.1.3. Ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu

B.1.4. Öğrenci iş yüküne dayalı ders tasarımı

B.1.5. Programların izlenmesi ve güncellenmesi

B.1.6. Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimi

B.2. Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme)

B.2.1. Öğretim yöntem ve teknikleri

B.2.2. Ölçme ve değerlendirme

B.2.3. Öğrenci kabulü, önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesi

B.2.4. Yeterliliklerin sertifikalandırılması ve diploma

B.3. Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri

B.3.1. Öğrenme ortam ve kaynakları

B.3.2. Akademik destek hizmetleri

B.3.3. Tesis ve altyapılar

B.3.4. Dezavantajlı gruplar

B.3.5. Sosyal, kültürel, sportif faaliyetler

B.4. Öğretim Kadrosu

B.4.1. Atama, yükseltme ve görevlendirme kriterleri

B.4.2. Öğretim yetkinlikleri ve gelişimi

B.4.3. Eğitim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirme

  • Prof. Dr. Elbeyi PELİT
  • Prof. Dr. Özcan ZORLU
  • Dr. Öğr. Üyesi Ali KABAKULAK
  • Arş. Gör. Melisa ATEŞ
C. ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME

C.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları

C.1.1. Araştırma süreçlerinin yönetimi

C.1.2. İç ve dış kaynaklar

C.1.3. Doktora programları ve doktora sonrası imkanlar

C.2. Araştırma Yetkinliği, İş birlikleri ve Destekler

C.2.1. Araştırma yetkinleri ve gelişimi

C.2.2. Ulusal ve uluslararası ortak programlar ve ortak araştırma birimleri

C.3. Araştırma Performansı

C.3.1. Araştırma performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi

C.3.2. Öğretim elemanı/araştırmacı performansının değerlendirilmesi

  • Prof. Dr. Özcan ZORLU
  • Doç. Dr. Sedat YÜKSEL
  • Dr. Öğr. Üyesi Hidayet KIŞLALI
D. TOPLUMSAL KATKI

D.1. Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları

D.1.1. Toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi

D.1.2. Kaynaklar

D.2. Toplumsal Katkı Performansı

D.2.1. Toplumsal katkı performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi

  • Dr. Öğr. Üyesi Ali KABAKULAK
  • Arş. Gör. Melisa ATEŞ
06 Haziran 2024, Perşembe 72 kez görüntülendi