AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ TURİZM FAKÜLTESİ 20. YIL LOGOSU VE LOGO İÇERİĞİ

Turizm Fakültesi logo tasarımında turizmin “T” harfi ile Fakültenin “F” harflerini simgeleyen bir tasarım oluşturulup dairesel yapılandırılan logo konseptinin ortasına yerleştirilmiştir. Bu harflerin renk seçimlerinde öncelikle kontrast renklerden turuncu ve mavi tercih edilmiştir.

Renklerin, anlamları açısından logoyu tamamlaması gereklidir. Logoda kullanılan mavi renk, Üniversitemizin logosunda yer alan renklerden olup aynı zamanda Fakültemizin Türkiye’nin en önemli termal turizm kaynaklarına sahip olan Afyonkarahisar ilinde olması dolayısı ile termal su kaynaklarını çağrıştırdığı ve için tercih edilmiştir. Bununla birlikte mavi, bilgelik ve güven gibi anlamları ile eğitim-öğretim süreçlerinde fakültenin yetkinliklerini vurgulamak amacıyla kullanılmıştır.

Sıcak, enerjik, çekici ve insanın içini ısıtan bir renk olarak turuncu ise güneşi temsil etmesi için logoda kullanılmıştır. Turuncu aynı zamanda fakülte paydaşlarının taşıdığı coşkuyu ve heyecanı çağrıştırmaktadır. Logonun dairesel hareketinin içinde bulunan Afyon Kocatepe Üniversitesi ve Turizm Fakültesi yazıları arasında bulunan lale figürlerine ise Türkiye’nin turizm tanıtımlarında ve logosunda da bulunan laleden yola çıkılarak Türkiye Turizmini temsil etmesi açısından yer verilmiştir. T ve F harflerinin altında bulunan mavi renkteki su damlacıkları, yer altından doğan termal su kaynaklarını vurgulamak amacıyla logoya eklenmiştir. Turizm Fakültesinin 20. Yılı nedeniyle mevcut logo 20. yıla özel tasarlanmıştır. Logonun orta bölümüne sonsuzluk işaretini simgeleyen grafiksel bir 20. yıl yazısı yine logo renkleri ve anlamlarını koruyarak yerleştirilmiştir. Sonsuzluk simgesi  (∞∞ ya da unicode’da ∞) yana doğru sekiz sayısına benzeyen, sonu olmayan ve ebediyet anlamına gelen bir matematiksel simgedir. Bu doğrultuda Fakültenin tüm faaliyetlerindeki yetkinliklerinin sürdürülebilirliğine vurgu yapılmıştır.

Genel olarak değerlendirildiğinde tasarlanan logo, Afyon Kocatepe Üniversitesi Turizm Fakültesi’nin kimliğini temsil edecek özgün bir formda oluşturulmuş, Turizm Fakültesi logosu üzerinde bulunması düşünülen nitelikler konsept dahilinde bir araya getirilerek yalın, anlaşılabilir ve estetik bir şekilde tamamlanmıştır.

28 Ekim 2024, Pazartesi 14 kez görüntülendi