Sevgili Öğrencimiz;
Üniversitemizi ve Fakültemizi tercih ettiğinizden dolayı sizleri kutlar, öğrenim hayatınızda başarılar dileriz. Kayıt sırasında ve sonrasında sizlere yardımcı olacak işlemlerin özeti aşağıya çıkarılmıştır.
KESİN KAYIT İŞLEMLERİ
YGS ve LYS sonucunda fakültemizin herhangi bir bölümüne yerleştirilen adayların kesin kayıt işlemleri aşağıda yazılı ilkeler doğrultusunda yapılacaktır.
Kayıt Tarihleri;
- e-Devlet üzerinden kayıtlar 12 – 16 Ağustos 2016 tarihleri arasında,
- Üniversiteye gelerek kayıt yaptıracaklar için ise 15 – 19 Ağustos 2016 tarihleri arasında
yapılacaktır.
Öğrencilerimiz kesin kayıtlarını Kayıt Merkezlerimizden yada e-Devlet üzerinden herhangi birinden yaptırmaları yeterlidir.
Öğrenim Ücreti Yatırma Tarihleri (İkinci Öğretim Öğrencileri İçin) : Öğrenim ücretleri 12 – 19 Ağustos 2016 tarihleri arasında VAKIFBANK ödeme gişelerinden, internet bankacılığı üzerinden veya bankamatiklerinden herhangi bir havale ücreti ödemeden Öğrenci Numarası girilerek yapılabilir. Yatırılması gereken Öğrenim Ücretleri miktarını web sitemizden öğrenebilirsiniz.
Öğrenci numaranız Belge ve Bilgi Güncelleme yaptığınızda aldığınız Öğrenci Bilgi Formu üzerinde görünecektir. Bankada Öğrenci numarası girildiğinde ödenmesi gereken tutar karşınıza otomatik olarak gelecektir. Tutar ödendikten sonra dekontunuzu mutlaka saklayınız.
Banka dekontu kayıt sırasında kayıt görevlilerine teslim edilecektir.
ÜNİVERSİTEYE GELEREK KAYIT YAPTIRACAKLAR İÇİN GEREKLİ BELGELER;
- Diploma yada Mezuniyet belgesinin aslı ve bir adet fotokopisi
- Aday ek puandan yararlanarak ya da sınavsız geçişle yerleştirilmiş ancak alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alandan mezun olduğunu gösterir resmî belge (METEM programlarından mezun olanların diplomalarında okul adı olarak, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır.)
- 12 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf
- Katkı payının/öğretim ücretinin ödenmesi ile ilgili belge (Sadece ikinci öğretim (İÖ) ve Uzaktan eğitim öğrencilerinin öğrenim ücreti ve katkı payı ödemesine ilişkin banka dekontu.)
- Öğrenci Bilgi Formu (Sitemiz üzerinden bilgilerinizi güncelleyip aldığınız form. Alt kısımda anlatılmıştır.)
BELGE VE BİLGİ GÜNCELLEME İŞLEMLERİ
Üniversitemizi kazanan ve kaydolmak isteyen tüm öğrencilerin internetten Belge ve Bilgi Güncelleme işlemlerini yapması zorunludur. Bu esnada barınma ve öğle yemeği bursu başvuruları da yapılacaktır. Belge ve Bilgi Güncelleme 12 Ağustos 2016 tarihinde açılacak olan http://obs.aku.edu.tr/oibs/ogrsis/ogr_on_kayit_op.aspxlinkinden yapılacaktır. Belge ve Bilgi Güncelleme aşağıda anlatıldığı şekilde yapılacaktır.
• İnternete bağlı bir bilgisayardan yukarıdaki adrese bağlanınız, açılan pencereye TC Kimlik numaranızı, baba adınızı ve doğum tarihinizi yazıp giriş tuşuna basınız.
• Gelen ekranda ÖSYM'den aldığımız bilgiler mevcut olup, bu bilgiler içerisinde eksik veya yanlış bilgi olması durumunda düzeltmeleri yapınız. ÖSYM'de mevcut olmayan diğer kişisel bilgileriniz boş olarak gelecektir, bu alanları doldurunuz.
• Mühendislik, Teknoloji, İktisadi ve İdari Bilimler (İşletme İngilizce bölümünde hazırlık zorunludur) ve Veteriner fakültemizi kazanan öğrenciler için belirli bir kontenjan dahilinde isteğe bağlı İngilizce hazırlık sınıfı açılacaktır. Hazırlık sınıfına katılmak isteyen öğrencilerimizin Belge ve Bilgi Güncelleme sırasında ilgili kutucuğu işaretlemeleri gerekmektedir.
• Tüm alanları doğru bir şekilde tamamlayıp "Kaydet" tuşuna basınız. Sistem, eksiklik veya hata olması durumunda size uyarı verecektir. Bu hataları düzeltip tekrar "Kaydet" tuşuna basınız. Kaydetme işlemini tamamladıktan sonra "Yazdır" tuşuna basarak yazıcıdan çıktısını alınız.
Not: Öğrenci Bilgi Formunu yazıcıdan almak için mutlaka ekrandaki "Yazdır" butonunu kullanınız. "Yazdır"butonunu kullanmadan öncede "Kaydet" butonuna bastığınızdan emin olunuz. Aksi taktirde Belge ve Bilgi Güncellemeişleminiz yapılmamış olacaktır.
• Belge ve Bilgi Güncelleme işleminiz bitmiştir. Çıktısını aldığınız Öğrenci Bilgi Formu belgesinin altındaki tarih ve imza alanını doldurunuz.
• Eğer yaptıysanız burs başvurularına ait formların da çıktılarını alınız.
• Formların altında gerekli belgeler ve bu belgeleri teslim etmeniz gereken tarihler yazılmış olacaktır. Bu uyarılara dikkat ediniz.
• Burada yaptığınız işlem bir ÖNKAYIT DEĞİLDİR. Sadece üniversitemize kesin kayıt yaptırmanız durumunda bilgilerinizin güncel olmasını, hazırlık sınıfı varsa durumunu ve burs başvurularınızı yapabilmeniz amacıyla kullanılmaktadır.
Kayıtla İlgili Önemli Notlar
- Adayların kayıt için bizzat başvurmaları (elektronik kayıt hariç) gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmaz.
- Kayıt için istenen belgelerin onaysız sureti veya fotokopisi kabul edilmez
- Belgeler eksik ise kayıt yapılmaz.
- Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez
- Yükseköğretim kurumları, kayıt yaptıracak adaylardan sağlık kurulu raporu isteyebilir.
- Üniversiteler, gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir.
KAYIT YERİMİZ VE KAYIT TARİHLERİMİZ
Kayıt Yerimiz : Afyon Kocatepe Üniversitesi Ahmet Necdet Sezer Kampüsü gazlıgöl Yolu 7. KM / AFYONKARAHİSAR / Merkez
Kayıt Tarihleri: Kayıt işlemlerini kayıt merkezinde yaptıracak Turizm Fakültesi öğrencileri 15 Ağustos 2016 Pazartesi Günü Ahmet Necdet Sezer Kampüsümüzdeki Kayıt merkezimizde kayıtlarını yaptıracaklardır.
ÖĞRENİM ÜCRETİ VE KATKI PAYI MİKTARLARI
Bakanlar Kurulu 2016-2017 Öğrenim ücreti katkı payı ücretleri henüz açıklanmamıştır.
Normal öğretime kayıt yaptıracak öğrenciler, katkı payı yatırmayacaktır.
İkinci öğretimde öğrenim görecek öğrencilerimizin öğrenim ücreti Turizm Fakültesi İkinci Öğretim Bölümleri için 2014 – 2015 Öğretim Yılı Öğrenim Ücreti 513,50 TL olup, en yakın Vakıfbank'a yatırılabilir.
GEÇEN YILIN KATKI PAYI MİKTARLARI Güncellenecektir!
DERS KAYDI
Ders kayıtları 5 – 9 Eylül 2016 tarihleri arasında yapılacaktır. Kesin kaydınızı yaptırdıktan sonra; birinci yarıyıl derslerine devam edebilmeniz için ders kaydınız doğrudan kayıt olduğunuz okullarda danışman eşliğinde yapılacaktır. Her öğrenci ders kaydından kendisi sorumludur. Takip eden her yarıyılların ders kayıtları öğrenciler tarafından yapılacaktır. Öğrenim ücretlerini yatırmayan İkinci Öğretim öğrencilerinin ders kaydı yapılmayacaktır.
ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİNE GİRİŞ
Öğrenci No Sorgulama; Öğrenci numaranızı öğreniniz.
1) KULLANICI ADI : Öğrenci Numaranız aynı zamanda kullanıcı adınızdır.
2) ŞİFRE : TC Kimlik Numaranızın ilk 5 rakamı.
3) Öğrenci bilgi sistemine giriş için tıklayınız.
NOT :Öğrenci bilgi sistemi öğrencilik boyunca tüm işlemleriniz için kullanacağınız bir sistemdir. (Ders Kaydı, Not Görüntüleme v.s.)