Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Turizm Fakültesi ve AKÜ Gastronomi Kulübü “Türk MutfağındaGastronomi Trendleri” başlıklı bir konferans düzenledi. ANS Kampüsünde bulunan Atatürk Kongre Merkezinde düzenlenen konferansı ünlü yönetici şef (executivechef) Bülent Bilge Özen verdi.Konferansa AKÜ Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Şuayıp Özdemir, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölüm BaşkanıYrd. Doç Dr. Mustafa Sandıkcı, AKÜ Afyon Meslek Yüksekokulu öğretim elemanları Öğr. Grv. Tansu Çelik ve Erkan Çelik katıldı. Ayrıca konferansa Turizm Fakültesi, Afyon MYO Aşçılık Programı ve Afyonkarahisar Emir Murat Özdilek Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri büyük ilgi gösterdi.

Gastronomi tarladan sofraya kadar geçen tüm aşamaları kapsar

Etkinliğin açış konuşmasınıyapan AKÜ Gastronomi Kulübü Başkanı Soner Nerkizgastronominin sadece iyi yemek pişirmek anlamına gelmediğini belirterek, “Bir ürünün tarladan sofraya gelene kadar geçen tüm aşamaları, gastronominin ilgi alanına giriyor. Bir yemekte kullanılan temel gıdaların, hangi coğrafyada, ne aşamalardan geçerek üretildiği, yapılacak yemeğin tarihi ve kültürü de gastronomi açısından önem arz eden konulardan” dedi. Nerkiz, “Çevremizde bize yöneltilen ‘ne okuyorsun’ sorusuna hepimiz ‘gastronomi’ deriz. Fakat bu cevaptan sonra genellikle yanıtlarımız gastroloji – aslında söylemek istedikleri gastroenteroloji – veya astronomi olarak algılanıyor. Sizden ricam böyle durumlarda bölümümüzü iyi tanıtalım” diye konuştu.

ZEKA destekli uygulama alanı oluşturulacak

AKÜ Turizm Fakültesi Gastronomi Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Mustafa Sandıkçıise yaptığı konuşmada Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü olarak Zafer Kalkınma Ajansı’nın (ZEKA) da desteğiyle bir uygulama alanı oluşturulması projesini hayata geçirdiklerini söyledi. Sandıkçı, “Mart ayında inşaatına başlamasını planlıyoruz. 1,5 sene gibi bir zamanda da sizin kullanımınıza sunulacak. Uygulama alanı olarak geniş bir mutfak, geniş bir servis salonu ve diğer derslerin de uygulamasının yapılabileceği bir uygulama alanı olacak” dedi.

Dünyada ihraç edilemeyecek tek şey mutfak

AKÜ Turizm Yüksekokulunun ilk mezunlarından olan ExecutiveChef Bülent Bilge Özen ise konuşmasında dünyada ihraç edilemeyecek tek şeyin mutfak olduğunu söyledi. Özen “Mutfak, kültürün malzeme, koku ve tarihle yoğurulmasından meydana gelen bir kavramdır. Bir yabancı şefin Türkiye’de başarılı olabilmesi için burada en az 3-4 sene yaşaması, tamamen Türkleşmesi, pek çok şehri, bölgeyi görmesi lazım. Bulgurun, fasulyenin en iyisini keşfetmeli, balığın ve etin en iyisini bulabilmeli. Mevsimsel geçişleri çok iyi takip etmeli ve bilmelidir” dedi. Özen, Türk mutfağının geçirdiği değişimler hakkında bilgiler verdiği konuşmasında Türkiye’deki yeme-içme sektörünün geleceğini görebilmek için önce yurt dışına bakılması gerektiğini belirtti. Özen, “Henüz farklılaşma yaratabilecek donanımda bir yapımız olmadığından dolayı dışarıda gördüklerimizi, kendimizce yorumlayıp sunuyoruz. Bir dönemler sanayide Çin’in yaptığı ‘kopyala-sat’ modelini, gastronomimizde uyguluyoruz. Umarım günün birinde yenilikçi ve önder uluslardan bir tanesi olabiliriz” diye konuştu.

Sokak yemeklerinin günümüzdeki şeflerin en önemli ilham kaynaklarından biri olduğunu kaydeden Özen, “Okul önlerinde, maç sırasında, köşe başlarında yediğimiz bu lezzetler, bir şekilde restoranların mönülerine girmeye başladı. Türkiye olarak sokak yemeklerindeki zenginliğimiz, bu akımın bizi kolay kolay es geçemeyeceğinin de önemli bir işareti” ifadelerini kullandı.

Yemek kasvetli ve lüks yerlerde değil rahat ve küçük lokantalarda sunulmalı

Özen, “Bizde Türk mutfağında artık tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de uygulamaya geçtik. Yeni söylem iyi malzemeyle yapılmış iyi yemek, kasvetli ve lüks yerlerde değil, günlük, rahat ve küçük lokantalarla sunulmalıdır. Pahalı olmamalı ve ulaşılabilir durmalı” dedi.

Özen konuşmasında sosyal medyanın mutfağa olan etkisini ise şöyle dile getirdi:

“Sosyal medyada en çok paylaşılan öğelerden bir tanesi yemekler ve restoranlar. Ayrıca sosyal medyada yapılan övgü ve eleştiriler, restoran seçimlerinde belirleyici unsurların başında geliyor. Hiçbir şeyin gizli kalmadığı günümüzde, restoranlara giden misafirlerin beğenilerini ve eleştirilerini yönetmek ayrı bir ustalık gerektiriyor. Bununla birlikte, akıllı telefonlarda her gün farklı bir tanesini gördüğümüz uygulamalarda restoranınızın yer almasını sağlamak başka bir olmazsa olmaz. Eski Türkiye’de kapıya bir tabela asıp, restoranı açardık. Şimdi ise web-sitesinin dizaynından, twitter hesabınıza, instagramda paylaştığınız fotoğraflara kadar birçok detay kurumsal kimliğiniz hakkında önemli ipuçları taşımakta”.

Öğrencilerin yoğun ilgi gösterdiği konferans Özen’in soruları yanıtlamasının ardından son buldu.

 

konferans_04.12.2015_5 konferans_04.12.2015_1 konferans_04.12.2015_2 konferans_04.12.2015_3 konferans_04.12.2015_4

09 Aralık 2015, Çarşamba 329 kez görüntülendi